Här beskrivs de övergripande reglerna och policyn för Story House Egmonts sidor och communities på sociala medier såsom Facebook, Instagram och YouTube. Reglerna gäller för samtliga titlar och varumärken som ägs eller ges ut av Egmont Story House AB.
Ditt bidrag är välkommet
Du får gärna kommentera och bidra med relevant innehåll i våra sociala medier. Vi tror på öppenhet och diskussion med ömsesidig respekt och en god samtalston. Vi lyssnar och svarar på både ris och ros – vår ambition är att alla våra läsare, kunder och fans ska ha möjlighet att kommunicera med oss i ett öppet och tryggt sammanhang.
Så modererar vi
Vi kan komma att rensa bort inlägg, kommentarer eller följdkommentarer som bedöms som olämpliga eller som inte håller sig till ämnet, för att säkerställa kvalitet och relevans i våra kanaler.
Vi har nolltolerans mot hat, hot och kommentarer som syftar till att nedvärdera individer eller grupper baserat på till exempel kön, etnicitet eller sexualitet.
Vi förbehåller oss rätten att moderera och vid behov ta bort innehåll som:
- innehåller personliga påhopp på namngivna eller på annat sätt utpekade individer
- är kränkande, stötande, hotfullt eller aggressivt
- innehåller felaktig information, sprider falska rykten eller länkar till sidor med desinformation
- används för otillåten marknadsföring eller kommersiellt syfte
- gör intrång i upphovsrätten till exempelvis bilder och illustrationer
- innehåller spam, upprepade identiska inlägg eller irrelevant reklam
- bryter mot lag, exempelvis gällande personuppgifter
Reglerna gäller både text, bilder och länkar.
Vi följer lagen
Story House Egmont följer Lagen om elektroniska anslagstavlor (1998:112). Det innebär bland annat att vi är skyldiga att ta bort innehåll som bryter mot lagen.
Om du bryter mot reglerna
Följare eller besökare som inte följer dessa regler och riktlinjer kan komma att stängas av från våra sidor. Vi kan även rapportera vidare till plattformens ägare, till exempel Meta.
Rapportera olämpligt innehåll
Om du själv utsätts för, eller ser någon annan utsättas för, något anstötligt på någon av Story House Egmonts sidor – vänligen rapportera det till oss direkt eller till plattformens ägare. Skicka ett mejl till webred.hj@egmont.se så att vi kan göra en bedömning och agera.
Vi svarar så snart vi kan
Vi gör vårt bästa för att besvara frågor och kommentarer så snabbt som möjligt under ordinarie arbetstid (mån–fre ca kl 8–17).
Har du frågor om beställningar eller prenumerationer?
För frågor om beställningar, prenumerationer, leveranser m.m. – vänligen kontakta vår kundservice via www.dintidning.se/kontakt.